week 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maaike Fitski - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maaike Fitski - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Maaike Fitski

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal!

Hierbij mijn eerste reisverslag! Voor de mensen die het nog niet wisten, ik heb mijn reis een beetje aangepast. Heb besloten om toch niet naar Myanmar te gaan. Ik zou dan een extra vlucht moeten boeken en Myanmar is relatief erg duur. Zo heb ik iets meer tijd en geld voor de andere landen waar ik nog wel heen ga!

Vorige week vrijdag ben ik naar Bangkok gevlogen. Prima maar onwijs lange vlucht gehad. Door zenuwen maar vooral ook door enthousiasme heb ik geen oog dicht gedaan. Toen ik aankwam heb ik een taxi genomen naar Koh San Road. Dit is dé straat waar backpackers verblijven. Ik ben gewoon een random hostel binnengelopen en had onwijs geluk! Super goed hostel! Bedden zijn hier wel even iets anders dan in Nederland dus veel slaap heb niet gehad! Komt ook wel een beetje omdat het uitgaan hier wel erg leuk is natuurlijk!

Mijn eerste dag in Bangkok was heel vreemd. Er kwam niemand naar mij toe om te vragen wie ik was en waar ik vandaan kwam. Als je ergens nieuw bent moet je dus echt zelf op mensen afstappen en een gesprek beginnen. Als je dit niet doet dan ben je veel alleen. Je moet dus eigenlijk iets doen wat heel vreemd aanvoelt maar je leert er wel heel veel van! Op mijn eerste dag in Bangkok heb ik twee jongens ontmoet waarmee ik naar een tempel ben geweest en een boottocht heb gemaakt. Was super leuk maar wel bloeeeedje heet! slippers en luchtige kleren waren een must. Ik sliep in een kamer met ongeveer 9 anderen. Iedereen was nieuw dus iedereen was de groep ook een beetje aan het aftasten. Ik heb toen 's avonds maar mijn hele kamer meegesleurd om mee uit te gaan. Enige manier om een beetje een groep te creëren en dit was onwijs gezellig! Uitgaan in Bangkok is gekkenwerk maar ontzettend leuk om mee te maken!

Mijn tweede dag in Bangkok ben ik naar China Town gegaan, was fantastisch! Hele smalle straatjes volgepropt met honderden kraampjes met bloemen, kleren, eten en een stank waar je 'U' tegen zegt. De sfeer die hier hangt is erg leuk. Georganiseerde chaos noem ik het.

Maandag moest ik mijn visum voor Vietnam regelen. Ik moest om 07.00 op om dan rond 08.30 bij de ambassade te zijn. Hier heb ik een Nederlands stel ontmoet en met hun ben ik terug gegaan naar het centrum. Ontzettend gezellige dag gehad met een hoop geregel en een hoop dat mis ging. We moesten dezelfde dag om 16.30 onze visums ophalen maar door een boottripje waren we er pas om 17.00. Na lekker hard op de deur te hebben gebonkt, kwam er dan toch nog iemand die ons naar binnen liet! Toen ik mijn visum had, bleek dat ik de verkeerde datum in had gevuld! Dommer kan natuurlijk bijna niet. Na een 10tje extra te hebben betaald kon ik hem tien minuten later met de goede datum meenemen. Toen we met de trein terug wilden naar Koh San Road hadden we de halte gemist dus konden we weer een stukje terug. Zoals je nu leest gingen er een hoop dingen mis maar is ook alles weer goed gekomen en hebben we er hard om gelachen. 's Avonds afscheidsdrankje gedaan met mijn kamergenootjes en de volgende morgen naar Hanoi gevlogen! Het is heel vreemd om alles in een keer zelf te moeten regelen maar ook hier leer je een hoop van. Gelukkig ging alles goed en ben ik veilig en wel rond 17.00 in Hanoi aangekomen.

De eerste dag hier viel helaas een beetje tegen. Tom had mij dit hostel aangeraden maar toen ik er aankwam bleek het onwijs rustig te zijn en hadden de andere backpackers weinig zin in een babbeltje met mij. Toch met een leuk groepje uitgegaan en dit was onwijs gezellig! De volgende dag, woensdag, heb ik een lange wandeling door de stad gedaan. In Hanoi zelf valt er weinig te beleven. Ook door het weer, erg fris, wolken en af en toe regen, lijkt de stad een beetje saai en donker. 's Avonds ging de rooftopbar open! echt suuuuper leuk! gelukkig kwamen er deze dag ongeveer 20 nieuwe backpackers in het hostel dus genoeg leuke nieuwe mensen om een babbeltje mee te houden! Deze avond zijn we ook met ongeveer 30 mensen uitgegaan. Ook echt weer gekkenwerk maar zo onwijs gezellig en heel veel mensen leren kennen!

Vandaag, donderdag, heb ik weinig gedaan. was iets te moe om iets te ondernemen dus heb alleen een beetje bijgeslapen, een tour geboekt en dit verhaaltje geschreven. Morgen ga ik naar Halong Bay! Ga georganiseerd en blijf daar twee dagen. Je gaat dan met een boot en een groep en blijft dan dus ook een nacht op de boot slapen. Onwijs veel zin in want het schijnt heel mooi en super leuk te zijn! Verder heb ik tot nu toe elke keer gewoon lekker samen met de lokale mensen gegeten! Als het eten voor je neus bereid wordt en je een beetje let op wat je eet moet je dit risico gewoon nemen! Is namelijk echt ontzettend lekker eten en elke keer weer een leuke ervaringen!

Over het algemeen heb ik het echt onwijs naar mijn zin! Tuurlijk is er altijd wel iets dat minder leuk is maar heb gelukkig snel mijn draai gevonden! Ik weet niet wanneer ik mijn volgende verslag ga schrijven maar dat zal wel over een weekje ongeveer zijn! Probeer ook elke keer een paar foto's er op te zetten. Hoe is het leven in Nederland? Gaat nog steeds iedereen elke dag netjes naar werk en school? Sorry, flauw grapje!

Leuk dat jullie mijn blog volgen en tot spreeks allemaal!
Heel veel liefs vanuit Hanoi,
Maaike



  • 13 Maart 2014 - 13:42

    Dave:

    Super goed bezig !!!!!

  • 13 Maart 2014 - 14:00

    Rosanne:

    Klinkt heeeeel goed! Geniet ervan! Liefs

  • 13 Maart 2014 - 16:43

    Siënna:

    Gaaaaf!!!!!!

  • 13 Maart 2014 - 16:49

    Anna:

    Super leuk idee maaikie.. We missen je!

  • 13 Maart 2014 - 18:43

    Juliette:

    Hé Maaike, leuk verslag. Geniet en keep us informed . Ciao

  • 18 Maart 2014 - 22:56

    Ellen:

    Hoi maaike,
    Na een week al zoveel indrukken geweldig!

  • 20 Maart 2014 - 10:52

    Marianne:

    Hoi Maaike, fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

3 maandjes Azië

3 maandjes Azië

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

1,5 maand

26 Maart 2014

week 2.5

13 Maart 2014

week 1
Maaike

3 maanden Azië!

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 6139

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 10 Juni 2014

3 maandjes Azië

Landen bezocht: