week 2.5 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Maaike Fitski - WaarBenJij.nu week 2.5 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Maaike Fitski - WaarBenJij.nu

week 2.5

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Maart 2014 | Vietnam, Hoi An

Sin Chao!

Ik ben al weer 2,5 week in Vietnam en elke dag wordt het leuker! Mijn plannen binnen Vietnam zijn een beetje veranderd na mijn Castaway tour naar Halong Bay. 14 maart zijn we met 40 man naar Halong Bay gegaan. Bezoek zeker waard want het is prachtig! Overal 'vliegende' rotsen en door de wolken leek het net op een film set! Bij aankomst zijn we gaan kajakken door de grotten en eilanden. Super mooi en een leuke manier om een babbeltje te maken. De eerste nacht bleven we op een boot slapen en aangezien het de eerste nacht was moest dit natuurlijk goed gevierd worden! Na een heerlijk diner begonnen de spelletjes en ging de muziek aan. Onwijs gezellige avond gehad waar een hoop gekke maar leuke dingen zijn gebeurd. Ik zal jullie de details besparen!

De volgende dag moesten we helaas al weer om 08.00 op om naar het prive eiland te gaan. Eenmaal aangekomen begon de gekte weer opnieuw! We konden er volleyballen, bergklimmen, tuben, wakeboarden en nog veel meer! Na dus een onwijs leuke dag vol met activiteiten kregen we weer een heerlijk avondmaal en een nog mooiere avond! Met 40 man een spel doen was nieuw voor iedereen maar dit zorgde natuurlijk voor de mooiste acties! Ook hiervan zal ik jullie de details besparen. We sliepen in bamboe hutjes wat er voor zorgde dat je echt het gevoel had dat je in the middle of nowhere zat. Hoort er natuurlijk een beetje bij als je op zo'n eiland zit!

Next day moesten we helaas weer terug naar Hanoi maar wat een leuke tijd heb ik daar gehad en een dikke aanrader voor de toekomstige backpackers. Tijdens deze tour heb ik vier jongens ontmoet die mijn reis een beetje veranderd hebben. In plaats van met de bus van stad naar stad reizen ga ik nu namelijk op een motor van dorp, naar stad, naar berg, naar zee, naar jungle en vooral naar plekken waar bijna geen toeristen komen. 17 maart hebben we allemaal een motor gekocht en hebben we ook een paar uurtjes les gehad! Want ja, op een motor in Vietnam rijden is toch wel ietsjes anders dan op mijn scootertje in Maarssen! Verder is het inderdaad een beetje gekkenwerk dat ik zonder enig ervaring op een motor stap in Vietnam, maar net zoals mij heeft niemand hier zijn rijbewijs! In de stad is het even fullfocus erbij zijn maar daar buiten is het prima te doen,en leuk dat het is!!

De eerste dag op de motor raakte we al na een uur iemand kwijt. Goed begin is halve werk maar een goed begin was het niet te noemen. Toen de groep weer compleet was natuurlijk hard om gelachen! De vijf dagen hierna hebben we elke dag een stuk gereden. Dit zit elke keer tussen de 100 en 200 km per dag omdat we elke dag wel zo'n 3 a 4 keer bij de mechanic zitten. Het aller leukste aan het reizen op een motor is dat je op plekken komt waar bijna geen andere toeristen komen. Helemaal omdat ik zo'n beetje het enige meisje ben op een motor komt graag bijna het hele dorp even een kijkje bij ons nemen!

Verder zijn naar de grootste grotten van de wereld en naar de Vietcongtunnels geweest. Helemaal het laatste was echt ontzettend indrukwekkend! Eenn tunnel mochten we ook in en doorheen lopen. Werd er helemaal kriebellig van dat hier mensen voor zo'n lange tijd in hebben gewoond. Naast dat we zo veel mogelijk willen bekijken en meemaken volgen we zo veel mogelijk de Ho Chi Minh Trail! mooiste weg die er bestaat! Weinig verkeer, goede weg en gaat dwars door allemaal dorpjes, jungle en bergen!

23 maart zijn we aangekomen in Hoi An! Heel gezellig en sfeervol dorp! In Hoi An zitten we nu 3 dagen en morgen gaan we weer door! Door het regenseizoen in het noorden hebben we hier pas weer voor het eerst de zon gezien. Na een paar leuke avonden ben ik dus lekker in slaapgevallen op het strand en ben ik nu een wandelende kreeft!

Ik heb het nu nog veel leuker dan in mijn eerste week. Komt voornamelijk omdat ik met een groep reis die echt super leuk is en het motor rijden me onwijs goed bevalt! Heb ook weer een paar foto's erbij gezet!

Veel liefs,
Maaike

  • 26 Maart 2014 - 17:56

    Wiezel:

    Sounds good maaikie! Geniet ervan en ga niet met enge mannen mee he ;)
    xxxxx

  • 26 Maart 2014 - 18:45

    Mams:

    Verder is het inderdaad een beetje gekkenwerk dat ik zonder enig ervaring op een motor stap in Vietnam,
    kijk dat stelt me weer helemaal gerust maaike. was er juist beetje aan gewend. dat worden weer slapeloze nachten. Verder klinkt het heel geweldig. Zou ik ook nog kunnen leren motorrijden?

    we redden het hier zonder jou wel hoor. Kaya heeft kennelhoest. beetje zielig.

    dikke kus en tot facetime

  • 26 Maart 2014 - 23:12

    Marianne:

    Fijn dat je zo geniet. Liefs en knuffel, Marianne

  • 06 April 2014 - 00:42

    Dave:

    Ik geniet hier van. Maak je wel genoeg foto's ????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

3 maandjes Azië

3 maandjes Azië

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

1,5 maand

26 Maart 2014

week 2.5

13 Maart 2014

week 1
Maaike

3 maanden Azië!

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 6135

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 10 Juni 2014

3 maandjes Azië

Landen bezocht: