1,5 maand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Maaike Fitski - WaarBenJij.nu 1,5 maand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Maaike Fitski - WaarBenJij.nu

1,5 maand

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sur Sdey allemaal!

Het duurde even maar hier is dan mijn derde reisverslag!

Na Hoi An hebben we een super mooie reis gehad langs de kust. We reden langs de bergen en aan de kust, beter kan natuurlijk niet! Volgende stop was in Na Trang, de stad van de russen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar nee, als je niet russisch bent daar val je er buiten! Aangezien de stad vol staat met grote gebouwen en het totaal niet aanvoelt als Vietnam zijn we hier maar kort gebleven. Wel ontzettend leuke avonden gehad in de Why Not bar, een bar die in elke stad in Vietnam te vinden is.

Na Na Trang gingen we naar Dalat. Stad in de bergen waar ik ook mijn eerste (en gelukkig ook enige) bijne ongeluk heb gehad. Een oud vrouwtje kwam van rechts, keek naar rechts en moest naar links. Geen goede combinatie. Nadat ik vol op de rem ging en mijn claxon vol indrukte, reed ze tegen mijn uitlaat aan. Gelukkig hadden we allebei niks maar de schrik zat er wel even in. Ondanks dat je zelf dus langzaam rijdt en oplet zijn er in Azie genoeg mensen die dit niet doen. Leer momentje! Verder hebben we hier de Canyoning Tour gedaan, dikke aanrader! Hiermee laat je je namelijk gewoon een riviertje af gaan dmv allemaal natuurlijke glijbanen en abseilen van watervallen. Super leuke dag gehad!

Na Dalat was het de bedoeling dat we in 1 dag naar Mui Ne zouden gaan. Was maar 150 km dus we begonnen de dag met het bezoeken van een prachtige waterval waar we ook een duikje hebben genomen. Helaas moest er natuurlijk weer een motor bij zitten die er die dag geen zin in had. In plaats van een rustig dagje door de bergen hebben we tot 20.00 moeten rijden en de motor die faalde voort moeten duwen en trekken totdat we er waren. Achteraf natuurlijk wel om kunnen lachen! Aangekomen in Mui Ne hebben we voor 8 dollar per persoon de meeste luxe tot nu toe gehad! Eigen kamers met super zachte bedden en een eigen zwembad met uitzicht op zee! Want ja lieve vriendjes en vriendinnetjes, zachte bedden zijn hier zeldzaam! In Mui Ne heb ik ook een van de leukste avonden tot nu toe gehad. We hebben iedereen verteld dat het om 00.00 mijn verjaardag was dus dat was natuurlijk een groot feest! Was natuurlijk niet zo, maar dat maakte het voor ons nog een beetje leuker.

Laatste bestemming in Vietnam was Ho Chi Minh. Al ver voor de stad stonden we in de file en wat waren wij blij dat we al ervaring hadden op de motor! Nog nooit zo veel motors en gekken bij elkaar gezien maar dit maakte de motortrip wel af. In Ho Chi Minh moesten we de motors natuurlijk verkopen en ik merkte dat ik hier een beetje zenuwachtig van werd. Wat nou als ik die van mij niet verkocht kreeg? Gelukkig had ik hem de tweede dag al verkocht voor 300 dollar terwijl ik hem zelf had gekocht voor 250! Toch best goed gedaan vind ik zelf! Helaas ging deze 50 dollar weer op aan de vele bezoekjes aan de mechanic maar het gaat om het idee! Ondanks dat ik super opgelucht was dat ik mijn motor had verkocht, blijft je toch over met een dubbel gevoel. Het is ten slotte wel mijn beste maatje geweest voor drie weken! In Ho Chi Minh zijn we ook naar The War Museum geweest. Heb met kippenvel en een open mond naar sommige foto's staan kijken en vond het ontzettend indrukwekkend. Heel bizar dat zo iets heftigs pas zo kort geleden is gebeurd.

Next stop: Phnom Penh! Ja ja 6 april ben ik naar Cambodja gegaan. Had er onwijs veel zin in want had goede verhalen gehoord! In Phnom Penh kan je er niet omheen, je gaat naar the Killingfields. Net zoals in the Warmuseum heb ik hier ook met kippenvel en een open mond staan kijken. Meest indrukwekkende hier was een boom, killing tree against which executioners beat children. Citaat van het bord naast de boom. Kogels waren te duur dus dan maar zo....

Na Phnom Penh hadden we de nachtbus naar Sihanoukville. De bus zou om 01.00 's nachts vertrekken, kwam pas om 03.00 en natuurlijk had ik het geluk dat er een gigantische kakkerlak op mijn bed zat. Na dat we hem kwijt waren en ik te moe was om te zoeken ben ik maar gaan slapen. Je raadt het al, na vijf minuten liep die over mijn arm! Moet je net mij hebben want de hele bus heb ik even goed wakker geschreeuwd. Toch even laten zien wie er de baas is en hem met een slipper goed op zijn plek gezet.

Aangekomen in Sihanoukville meteen de boot genomen naar Koh Rong, a.k.a. Paradijs op aarde! Wit zand, blauw helder water, loungebanken en stoelen in de restaurantjes, palmbomen, fruitshakes noem het maar op! Was na een maand op de motor wel toe aan dit paradijsje. Dit was dan ook meteen de reden dat mijn reisverslag wat langer duurde! In plaats van een paar dagen daar te blijven hebben we daar twaalf dagen gezeten zonder ook maar een computer te zien. Na eerst een paar dagen op onze luie reet op het strand te hebben gelegen hebben we daarna een super leuke boottocht gedaan, wezen snorkelen en vissen! Ook hebben we een paar dagen in een bungalow gezeten op een prachtige plek. Wat een rust! Naast deze bungalow zat 4K beach. Vier km 'bounty'strand waar bijna niemand komt dus daar hebben we heel wat uurtjes gelegen en gezwommen. De 15e was er op het eiland er naast een full moon party die volgens veel mensen nog veel leuker is dan in Thailand. Dit geloof ik best want wat een nacht was dit! Op een eiland waar verder niks was, hadden ze overal loungebanken, schommels en boomhutten neergezet en gebouwd. Verder was er super goede muziek, een vuurshow en de locatie maakte het natuurlijk af. Voor de volwassennen die dit lezen, jullie zullen het waarschijnlijk niet begrijpen. Voor de jongeren die dit lezen, je zult wel begrijpen dat het net een soort speeltuin in de hemel was. Helaas ook waarschijnlijk de meest vervelende ervaring ooit meegemaakt op het eiland en iets wat voor het thuisfront doodeng moet zijn, drugs in mijn drankje. Rond 22.00 ben ik misselijk naar huis gegaan. Weet een groot deel van de avond niet meer alleen wel dat ik nog nooit zo veel pijn en angst tegelijkertijd had. Volgende dag bijna 20 uur geslapen en hierna was ik weer helemaal de oude! Ook weer een leermomentje.

Na zo'n lange tijd op het eiland was ik wel weer toe aan iets anders, namelijk Siem Reap! Siem Reap staat natuurlijk bekend om Angkor Wat dus daar ben ik vandaag dan ook geweest. Is echt gigantisch en de tempels zijn schitterend. Een must see! Veel tempels zijn nog in goede staat dus er viel een hoop te bekijken.

Morgen ga ik naar Laos en over een weekje zie ik Tom en Nick hier. Sta natuurlijk te springen om hun weer te zien dus mijn volgende blog zal wel met hun zijn!

Mijn foto's willen niet uploaden dus die komen vast komende week nog wel.
Hoop dat het voor mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes meevalt met de examenstress en dat het goede weer in Nederland maar mag blijven!

Heel veel liefs van mij!

• 21 April 2014 - 12:38

Mams:

Hoi mop, denk je dat je alles al weet, lees ik hier weer dingen....

ondanks de stress van week geleden, lees ik vooral hoe je aan het genieten bent.
    wist niet dat je tom en nick zo snel alweer ziet. Doe ze de groetjes. Dikke kus mam

• 21 April 2014 - 17:38

Marianne:

Hoi Maaike, Jeanne had al over je nare ervaring verteld. Goed te horen dat je weer helemaal de oude bent. Begrijp dat je volop geniet. Ook volwassenen kunnen wel begrijpen dat je geniet van zo'n feest. Die tijd hebben wij ook gehad, al is het voor sommigen misschien wel een tijd geleden :-)
    Hoop dat je de komende tijd nog veel schitterende ervaringen opdoet.